Restaurační provoz

Chcete používat PROFIT pro zajištění provozu restarace?

Je to možné. PROFIT sice není software specializovaný vyloženě na provoz restaurací, přesto lze PROFIT pro obsluhu klasické restaurační činnosti používat – systém bude umět zajistit rozúčtování stolů, připisování konzumace a provedení vyúčtování. Podívejte se, jak na to.

Rozúčtování stolů

Pro vedení účtů pro jednotlivé stoly je optimální využít modul objednávek. V restauraci se zpravidla příchozí objednávky pro nic jiného neupotřebí, takže jejich použití pro rozúčtování stolů se nabízí. Pro každý stůl založte novou objednávku, jako jméno zákazníka lze zadat označení stolů, např. „Stůl 1“, „Stůl 2“ atd., do objednávky pro daný stůl pak postupně připisujte jednotlivé objednané položky.

V knize si nastavte zobrazení jen relevantních sloupců (protistrana = označení stolů, položky a částky), nastavte třídění podle stolů (kliknutím na nadpis Protistrana) a ve spodní části okna zaškrtněte zobrazení jen nevyřízených objednávek, uvidíte tak přehledně jen aktuálně rozúčtované stoly:


Přidání položek na některý rozúčtovaný stůl se provede tak, že se daný stůl (objednávka) otevře a klasicky přidáte další objednané položky:

Uzavření účtu

Uzavření účtu provedete tak, že v knize použijete funkci Vygenerovat fakturu:


Poté zvolíte typ dokladu vydaný paragon a zaškrtnete volbu Objednávku označit jako vyřízenou (tyto volby stačí nastavit jednou, příště už se budou pamatovat):


Paragon bude obsahovat všechny konzumované položky a jen jej potvrdíte tlačítkem OK. Pokud je aktivní modul EET (viz. Elektronická evidence tržeb), systém odešle záznam serveru EET a vytiskne doklad se všemi náležitostmi:


Po vystavení účtu je objednávka (stůl) označena jako vyřízená a vypadne z knihy zobrazující jen nevyřízené záznamy.

Další doporučení

Paragony (účtenky) je možné tisknout i na klasické A4 tiskárně, doporučujeme však spíše termální anebo jehličkovou pokladní tiskárnu. Ceny těchto tiskáren začínají již na 3500 Kč a vstupní investice se brzy vrátí na úspoře za cartridge a papír. Vše okolo nastavení tisku na pokladní tiskárně najdete v nápovědě v kapitole Nastavení → Možnosti → Program → Použití pokladní tiskárny.

Pro restaurační provoz doporučujeme nastavit použití jednotkových cen včetně DPH. Provedete to pod menu Nastavení → Možnosti → Ceník → Jednotkové ceny jsou kalkulovány jako ceny: „včetně DPH“.

Chcete-li, aby obsluha měla přístup jen k obsluze stolů a vystavení účtenky, ale nemohla jinam do systému, např. prohlížet celkové výsledky či měnit ceník, vytvořte uživatelské účty a nastavte obsluze přístup jen do knihy přijatých objednávek s právem vložit a editovat přijatou objednávku a vložit vydaný paragon. Více informací v nápovědě v kapitole Uživatelské účty a práva.

Podpora

Potřebujete-li při zprovoznění PROFITu asistenci anebo chcete pomoci při výběru a dodávce potřebného vybavení, můžete se obrátit na některou z partnerských firem, jejichž technici Vám mohou zajistit dodávku a instalaci kompatibilního hardware a nastavení všeho potřebného v PROFITu. Upozorňujeme, že se jedná se o placené služby účtované dle ceníku dané partnerské firmy.

Partnerské firmy:

CS23, s.r.o.
Nová 332, 460 10 Liberec
www.cs23.cz

Ing. František Řihák
Česká 183/22, 679 61 Letovice
www.vtkt.cz

IT-max, s.r.o.
Blatenská 967/71, 430 03 Chomutov
www.it-max.cz

Ladislav Havel, h-it
Vysoká 49, 580 01 Havlíčkův Brod
www.h-it.cz

SWS Kolín, s.r.o.
Mostní 70, 280 02 Kolín
www.softwareservis.eu

Copyright © 2017 by LPsoft Information Systems s.r.o.