API rozhraní na Shoptet

Co je API?

API (aplikační programové rozhraní) je metoda napojení na jiný systém. Komfortnější, efektivnější a rychlejší než výměna dat přes soubory. PROFIT od verze 2020.04 s licencí PLUS obsahuje API rozhraní na e-shop na platformě Shoptet pro synchronizaci objednávek a skladů.

Jak na to?

Pokud provozujete e-shop na platformě Shoptet, je nastavení snadné.

1) V administraci Shoptetu nainstalujte doplněk pro PROFIT (upozornění: tento doplněk může být ze strany Shoptetu zpoplatněn).

2) V PROFITu použijte funkci pod menu Systém → Importovat data, zvolte typ importu Objednávky a zdroj API - Shoptet.

Poté klikněte na nastavení konfigurace a vyplňte Id e-shopu (zjistíte v administraci v Shoptetu) a jeho URL (webovou adresu):

Bude-li vše nastaveno správně, tlačítkem Zpracovat se stáhnou z e-shopu nové objednávky. Konfigurace již bude uložena a další stahování objednávek bude otázkou dvou kliknutí.

3) Chcete-li synchronizovat skladové zásoby, přejděte do menu Systém → Exportovat data, zvolte typ exportu Sklad a cíl exportu API - Shoptet:

Pro úspěšné synchronizování skladových zásob je třeba, aby byly položky v PROFITu i v Shoptetu vedeny pod shodnými kódy. Tyto definice je třeba mít předem správně nastaveny. Dejte pozor na to, že API rozhraní řeší pouze stavy položek na skladu, nikoliv tedy celkovou synchronizaci katalogu produktů.

Automatizace

Je-li vše nakonfigurováno, je provedení jedné synchronizace otázkou pár kliknutí. Vše lze ale dotáhnout ještě dál - PROFIT může vše provádět v určené časy automaticky.

V PROFITu nakonfigurujete automatické zpracování importů a exportů pod menu Nastavení → Možnosti → Program → Automatické úlohy:

V nastavených časech se pak vykoná požadovaná úloha, tzn. provede se synchronizace objednávek či skladu. Další informace najdete v nápovědě.